Translate

torsdag 30 augusti 2012

Linda Grann ger tips

Jag har länkat till det Linda Grann skrivit tidigare. Under nio dagar, ger hon nio konkreta tips på Pedagog Malmös sida. Jag länkar eftersom jag tycker att de förtjänar att spridas långt utanför Malmö.

Nedan kommer de 4 första. Även om ni inte är pedagoger, så kan dessa tips hjälpa er att komma på vad era barn behöver i skolan. Själv så insåg jag, att lillebror ska ha tillåtelse att ha keps även inomhus.

Nr 1
Autismpedagogik en vinst för alla

Nr 2
Anpassa miljön i klassrummet

Nr 3
Miljön på skolan

Nr 4
Struktur och tydliggörande pedagogik

Och detta är också läsvärt:
Om att titta i ögonen

Hennes hemsida
http://www.jenglacoaching.se/

Och titta gärna under min blogglista, om ni inte redan gjort det. Samtliga bloggar önskar jag att jag hann läsa från början till slut. De är bra! (Och så är två mina egna.) Och jag länkar inte dem, eftersom de redan finns där. (Lindas inlägg, kan jag tyvärr inte lägga in där.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar