Translate

måndag 18 juni 2018

Roliga listor - väljarbricka

Jag tänkte att vi skulle inleda sommarlovet med att strukturera upp den. Bland annat ska barnen få göra "roliga listor" tillsammans med mig. Igår gjorde jag och lillasyster hennes roliga lista. Först så blev hon sur på mig men sen fattade hon poängen. Det går ut på att man brainstormar och säger alla aktiviteter man kan komma på att göra under sommarlovet, sen får vederbörande säga nej - om det inte känns som en rolig aktivitet, eller skriva upp på den på listan. Så här blev hennes lista.
Jag förväntar mig att den ska hjälpa oss. Ty hon kommer ofta till mig och klagar på att hon har tråkigt och då kan inte jag hjälpa att jag blir irriterad. Jag tycker inte att jag, ovanpå allt annat jag gör i familjen, måste underhålla barnen dessutom. Det får de faktiskt ta ansvar för själva.

I morse när jag kom upp så satt hon och M och spelade fia med knuff. Bra, men jag tänker att måste hjälpa M och lillebror att skriva sina listor också. För deras del är det mest för att de ska göra något annat än att spela dator och sitta och vifta (och fundera). Inte så mycket för att de klagar att de har tråkigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar