Translate

onsdag 23 maj 2018

En egen utgång

Det råkar vara så att vi har två ytterdörrar till vårt hus. En köksingång och en "finingång". M har sedan länge haft finingången som sin. Alldeles nyligen kom jag på att lillebror ju också kan använda den. M åker till skolan innan lillebror ens har vaknat. Så jag tar lillebrors skor, väska och kläder från köksingången och lägger i finingången. Den är mer städad och mindre rörig. Så jag lägger allting han ska ta med sig där på golvet bara.

Ibland så får han borsta tänderna själv eftersom plutten är vaken och då lägger jag tandborsten där med. Och han fixar faktiskt att borsta tänderna och ta på sig och gå till skolan när han är motiverad. Utan mina påminnelser.

Och samtidigt så kan lillasyster få ha köksingången för sig själv. Jag har kanske inte skrivit det på sistone, men de där två slåss fortfarande väldigt mycket....

Man får jobba med det man har och spela sina "kort" i livet så bra man kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar