Translate

torsdag 11 oktober 2018

Ytterligare ett misslyckande att lägga till högen

Jag: "Vad hände på gympan igår?" (Såg att kläderna inte var använda.)
Lillebror: "Jag vill inte prata om det. Jag blev lite arg...." *Skamsen min*



Ytterligare ett "misslyckande" att lägga till i högen.....

Jag kontaktade resursen och frågade vad som hände. Hon vet inte för hon hade planering då, så jag sms:ade gympaläraren. Får se vad hon svarar. Tanken är att det ska sättas in vikarie då resursen planerar. Verkar vara svårt. Men det är inte okej att det går ut över mitt barn på detta sätt. Det är tydligt att stödet behövs när sånt här händer. Dessutom är de två killar som delar på en resurs.

Som NPF-mamma kan man aldrig vila. Aldrig slå sig till ro. Varje dag måste man kolla att ens barn har det bra och att andra vuxna gör det som de ska. Och man får dessutom konstant ifrågasätta sig själv. Gör jag rätt? Funkar min strategi eller gör den mitt barn illa? Finns det en bättre? Hur mår han egentligen inombords?

Just nu säger han att veckodagarna går ut på att överleva till helgen. Han syftar på tristessen (det är lite för lätt i skolan) och jag vet att han är lite drama queen och oftast har det ganska bra. Men en signal om att han är ansträngd. 

I fredags åkte han hem från skolutflykten för han orkade inte vara kvar. Hade ramlat i geggan och det regnade. Därtill åkt kommunalbuss dit vilket är jobbigt för honom.

3 kommentarer:

  1. Jag lider med er! Ingen mår ju bra av att bara ”ta sig igenom” veckorna. Det måste ta mycket på din son. Och på er andra i familjen med såklart.
    Vi har en liknande situation med vår pojk och just nu funderar jag mycket på var gränsen går för att det är dags att prova en annan skola. Det är jättesvårt med alla dessa beslut man ska ta för sitt barn. Kanske kan man inte veta om man gjorde rätt förrän i efterhand.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det är lite kämpigt nu för oss allihopa. Jag funderar lite på det här med mindre klass för hans del. För om man ständigt få gå ut och sitta i lärarnas arbetsrum är man ju inte alltid med. M har det ju bra i en sådan klass, men lillebror har ut av det mycket socialt att gå i större klass. Svårt!

      Radera
  2. Hej, hur går det för er? Går in o kollar o ser om du gjort någon uppdatering men icke... hoppas allt funkar o att ni mår bra!! Skrev för ett tag sedan här, vi hade möte med skolan o peppar peppar just nu funkar det, iallafall 50%... men man är ju glad för det lilla... 😄 BTW re aktivitet, vi kör parkour just nu och det funkar ok. Ibland blir det lite kö vid delmomenten (tänk hinderbana) men det har klarat sig ok ännu så länge. Kram Helene

    SvaraRadera