Translate

lördag 6 augusti 2011

Svårt att bajsa i naturen

De där dagarna när vi var på hans favoritstrand, blev han oturligt nog bajsnödig. Han har supersvårt att bajsa på andra ställen än hemma, men vi gjorde ett försök med syskonens potta. Vi gick en bit bort från de andra i familjen. Det var annars helt folktomt på stranden. Mitt emellan några båtar satte jag ner pottan och höll en handduk omkring honom. Han försökte länge. Jag gick ifrån honom, för att jag inte skulle störa honom och han fick hålla handduken över sitt huvud själv, men det hjälpte inte.

Förklaringen är att han absolut inte vill bajsa i naturen. Han vill inte att det ska synas att det är människobajs som ligger där. Jag erbjöd mig att förbereda en djup grop, men det hjälpte inte heller, så det var dags att berätta var all bajs han bajsat hittills i sitt liv hamnat efter reningsverket.... Och att blommorna blir jätteglada ifall det kommer en bajskorv där de står. Det hjälpte inte heller, så då sjönk jag till en låg nivå, eftersom jag fick lite panik över situationen: Jag plockade en blomma och sa att den kanske blivit så fin eftersom någon bajsat där. Då blev han glad, kunde inte längre fortsätta försöka bajsa (men vi hade ändå testat en låååång stund och det gick nog ändå inte) och ville sen inte släppa den där blomman. Den skulle med hem! Ja, vi får se om han klarar att bajsa i naturen i framtiden. Det är nog bara att testa varje gång han blir nödig och till slut går det kanske? Någon gång är han kanske lös i magen och inte kan hålla det inne, och sen lossnar det kanske rent mentalt. För så var det med bajsadet i skolan. När han väl lyckats en gång, lossnade det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar