Translate

måndag 21 juli 2014

En dag med vila och poolhäng

Idag blev det en lugn dag hemma. Det var en himla tur att vi ställde in utflykten till Köpenhamns Zoo. Det var väldigt varmt och jag var lite chockad över hur trötta maken och jag var. Även M verkade trött. Piff och Puff (lillebror och lillasyster) höll dock igång som vanligt, speciellt med att råka i luven på varandra hela tiden.

Maken stack ut en sväng och vindsurfade. Det är det bästa sättet för honom att återhämta sig och han behövde det verkligen.... Han är ändå inte till mycket nytta när han är så nära "väggen" och dessutom har surfabstinens för att det blåser.... Han är mer till nytta sen när han kommer hem och är utvilad och kan ta barnen ett tag så jag får vila. :)

Jag och resten av gänget stannade hemma och badade i vår lilla pool som vi har i uterummet. Lillebror och lillasyster hade en enorm energi där med och det var tätt mellan skratten, busen och bråken. Till slut få fick jag lugna dem med en lek: Vi hittade på en saga tillsammans och turades om att hitta på handlingen. Jättekul tyckte alla som levde sig in med hull och hår. Det är helt fantastiskt att man kan byta hyperaktivitet i kroppen mot hyperaktivitet i sinnet. "Piff och Puff" avslutade med att berätta en fortsättning på sagan i mun på varandra. Ungefär som i inledningen till Piff och Puff som visas på julafton. (När de pratar så mycket i mun på varandra att ingen hör vad någon av dem säger och får visa berättelsen istället.) Men oerhört söta var de. Så koncentrerade på handlingen. Jag fick dock avleda ett annalkande bråk med att erbjuda vattenmelon.

Efter att vi hade torkat oss och tagit en fika på trädäcket, och barnen gick iväg och småpysslade med sina egna saker så somnade jag nästan på golvet i vardagsrummet.

Men nu är jag utvilad i alla fall. Bara disken kvar.... Sen är vi redo för brorsans familjs besök imorgon bitti. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar